dijous, 18 de desembre del 2014

text argumentatiu



TEXT ARGUMENTATIU

 LES COMPETÈNCIES I L’ENSENYAMENT DE LA GRAMÀTICA I
LES ULLERES DEL PROFESOR DE LLENGUA

Tant l’article de “les ulleres del professor de llengua”, escrit per Josep M. Castellá i l’article de Carme Durán anomenat “les competències i l’ensenyament de la gramàtica”, tracten d’un nou plantejament didàctic de llengua, en contraposició a l’ortografia i la norma gramatical, és a dir, la reflexió gramatical utilitzant noves metodologies d’aprenentatge mitjançant la creativitat, l’oralitat i la interacció dels alumnes.

Els dos textos es troben en concordança amb el nostre pensament, ja que defenen una nova manera en la que la llengua s’imparteix llevant-li importància al mite cultural, que desgraciadament avui en dia encara ens persegueix, impartint la llengua donant una posició preeminent a l’ortografia i la gramàtica.

Per una banda, volem dir que la llengua al llarg del temps segueix evolucionant de manera continua, per tant, també ha de canviar la seua metodologia d’aprenentatge, mitjançant noves eines com per exemple, formar als alumnes per a que puguen ser capaços de reflexionar sobre la llengua, és a dir, aprendre llengua mitjançant llengua, basat en l’activitat metalingüística, que pot aportar un nou coneixement que té un parlant sobre aquesta.

Per altra banda cal dir que no sols  es té que canviar la forma d’aprendre i d’ensenyar, també és necessari donar-li la volta al currículum, que l’objectiu principal siga que l’alumne tinga una bona competència en l’ùs de recursos lingüístics per comunicar-se i per aprendre, si ho fem així estarem sent capaços d’oferir als nostres estudiants, la millor manera d’aprendre, perquè l’estudi de la gramàtica s important per a ser capaços d’usar la llengua, però mai podrà substituir als contextos pràctics i reals.

Per finalitzar, estem d’acord que per tindre un bon aprenentatge lingüístic és necessari conèixer l’escriptura i l’oralitat, tan per a llegir i escriure com per a escoltar i parlar. No podem caure en un plantejament metodològic erroni a l’hora d’aprendre una llengua, perquè aquesta, és molt més que unes simples normes, a mes a mes,  hi ha que començar a trencar  les barreres del passat i donar una nova visió més oberta, perquè, si no podem reflexionar sobre la llengua, difícilment podrem aprendre-la.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada